Japan naar huis

Penalties beslissen de strijd. Het is bij penalties altijd goed opletten hoe de spelers erbij staan voor het nemen van een strafschop. Soms zie je overduidelijk dat het misgaat. Zoals bij Marco van Basten tegen de Denen in 1992. Vanavond kon ik eigenlijk niets zien. Ja, ik was eigenlijk bang dat mijn favoriete speler uit het Japanse team, Keisuke Honda zou falen. Maar die legde hem er juist keurig in, niets aan de hand. Honda heeft dit seizoen nog enkele maanden bij VVV gespeeld, voordat hij werd getransfereerd naar CSKA  Moskou. Voor zijn vertrek zorgde hij er voor dat VVV steeds was te vinden in het linkerrijtje van het eredivisieoverzicht. Na zijn vertrek veranderde dat al snel. Ik plaats hierbij een foto van de sterspeler.

Dan de muziek ter afscheid. Ik weet van Japanse muziek nagenoeg niets. Behalve dan Ryuichi Sakamoto. Het is dan ook niet zo gek dat ik hem kies. De melodie zal veel mensen wel bekend in de oren klinken. Ik wacht jullie reacties af. Aan het geven van het goede antwoord is geen prijs verbonden.

De muziek die hier te horen is is vooral bekend van de film “Merry Christmas Mr Lawrence” uit 1983

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

