Brazilië verlaat het toernooi

Meestal vind ik het vervelend als Brazilië wordt uitgeschakeld op een WK-toernooi. Want om de een of andere reden heerst bij mij nog altijd het idee dat de Brazilianen kunnen voetballen zoals het spel is bedoeld.  Waarschijnlijk heb ik dat Braziliaanse droomvoetbal voor het laatst in 1982 gezien tijdens het WK in Spanje. Natuurlijk is Brazilië nog twee keer daarna kampioen geworden (1994 en 2002), maar toen speelden de Brazilianen al volgens een ander concept. Ook Nederland speelt nu volgens een ander concept dan tijdens vorige toernooien. Daarover is al genoeg gezegd. Anderen moeten het verhaal over Nederland maar vertellen. Ik heb vanmiddag zo’n rare wedstrijd gezien, dat ik het graag aan anderen over laat om die pot te becommentariëren.

Dit toernooi heb ik maar heel weinig van Brazilië kunnen zien. Daarom vond ik het  jammer dat Brazilië en Nederland elkaar al in de kwartfinale tegenkwamen.  Dan moet er een ploeg verliezen, en aangezien je Nederlander bent, hoop je Brazilië. Dan zie je die eerste helft, en  denk je, ze spelen niet briljant die Brazilianen, maar tegelijkertijd  weet je ook dat je vandaag dit stukje niet hoeft te schrijven.  Het kan verkeren.

De muziek dan. Brazilianen houden van samba-muziek, ik niet. Ik kan mij echter voorstellen dat op dit moment de samba niet klinkt in dat grote land. Misschien doe ik de Brazilianen en hun fans dan ook meer plezier met deze  muziek van  Heitor Villa-Lobos, uitgevoerd door David Russell op gitaar.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

